Handelsbetingelser

Piktogrambutikken drives af:

Kellmann Design

Kellmann Design ApS

Dalgårdsvej 31
7600 Struer
Tlf. 7930 6109

CVR 36714719

Betaling

Kellmann Design ApS modtager betaling med VISA/Dankort, MasterCard og Maestro. Vi modtager ikke Dankort som ikke er VISA/Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. danske kroner og er eksklusive moms med mindre andet er angivet.

Kellmann Design ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

Kellmann Design ApS leverer på alle hverdage. Vores standard behandlingstid fra ordremodtagelse til levering er typisk 5-8 arbejdsdage.

Alle ordrer leveres som standard med GLS eller lignende service. Der er også mulighed for afhentning af varer på vores faciliteter i hhv. Gram og Struer. Ønskes afhentning af varen, skal dette adviseres på forhånd og også hvor varen ønskes afhentet.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Bemærk: Alle vores skilte og piktogrammer specialfremstilles og derfor er der ingen fortrydelsesret på disse.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til salg@piktogrambutikken.dk eller tlf. 7930 6109. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan Side 5 af 7 Senest revideret d. 26 maj 2014 tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Kellmann Design ApS
Dalgårdsvej 31
7600 Struer

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på en af de ovenstående adresser.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på piktogrammer.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt kan jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Kellmann Design ApS
Dalgårdsvej 31
7600 Struer

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

1.1  For at man kan reservere eller betale en vare hos Piktogrambutikken, skal man lade sig registrere med følgende personlige oplysninger:  E-mail adresse, telefonnummer og postnummer.

1.2  Hvis der efterlyses en vare eller bestilles varer eller lignende fra en af Piktogrambutikken.dk til postal forsendelse registreres desuden: Navn, land, adresse og by.

1.3  Oplysningerne transmitteres krypteret. Som registreret hos Piktogrambutikken har man altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og man har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Piktogrambutikken.

1.4  Personoplysningerne registreres hos Piktogrambutikken og opbevares i op til 5 år, hvorefter oplysningerne slettes, med mindre at der efter denne periode fortsat består et aktivt kundeforhold, hvor det kan være i kundens interesse, at Piktogrambutikken har kendskab til og benytter de pågældende oplysninger, eller såfremt at kunden har givet samtykke til at oplysningerne må opbevares længere. Piktogrambutikken opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

1.5  Følgende grupper af medarbejdere har adgang til de registrerede oplysninger: Administration og bogholderi. Kundeoplysninger videregives ikke til andre firmaer.

1.6  Piktogrambutikken indsamler oplysninger med det formål at kunne levere det bestilte materiale. I forbindelse med reservation og betaling indsamles oplysningerne for at kunne foretage evt. efterfølgende ændringer i varebestillingen samt for at kunne sende kvittering.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til

Kellmann Design ApS
Ronni Kellmann
ronni@kellmanndesign.dk
Tlf. 6144 0262

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby

Tlf. 4171 5000
kfst@kfst.dk